Erdoğan’ın “2 milyarlık” hayıflanması

Seçim atmosferini etkileyen temalardan birisi kaçınılmaz olarak Gazze oluyor. Gazze için yapılan - yapılamayan şeyler, iktidarın ve muhalefetin seçim kampanyalarının parçası halinde.

İktidarın İstanbul adayı Murat Kurum, 2019 seçimlerinde “Sisi” temasının kullanılmasına benzer biçimde Gazze’yi gündeme getirince bir hayli tepki gördü. Gazze’de katliamın devam ettiği, üstelik bu katliam Erdoğan’ın demeçlerinde en etkili biçimde lanetlendiği bir süreçte, İsrail’e yönelik ihracat – ithalatın devam ediyor olması da iktidar hanesine negatif olarak yansıyor. Karamollaoğlu, Erbakan, Davutoğlu ve Babacan bu çarpıklığı meydanlara taşıyor. İktidar mensupları ise, Erdoğan dahil, bu ihracat – ithalat konusuna temas etmemekte ısrarlı.

Erdoğan bu arada, CHP Genel Başkanı Özel’in başlangıçta Hamas’ı “Terör örgütü” olarak nitelemesini meydanlara taşımaktan geri kalmıyor. Özgür Özel de henüz bu ifadelerinde bir düzeltme yapmış değil.

Gazze konusunun Erdoğan’ın dünyasında sıkıntı oluşturduğu, en son, İlim Yayma Vakfı’nın genel kurulunda yaptığı konuşma ile ortaya çıktı. Sıkıntı seçimlerde oy kaybına yol açacağı ihtimalinden mi kaynaklanıyor, yoksa Gazze iç in yaptıklarının kendi tabanında yeterince görülmediği – yeterli bulunmadığı hissinden mi, bilinmez ama, o konuşma bir iç dökme şeklindeydi.

Ben oradaki iç dökmeden ayrı, ifade ettiği bir hususun, kendisi yeterince üzerinde duruyor mu bilmem ama, çok daha hayati nitelikte olduğunu belirtmek isterim.

Erdoğan orada şöyle konuştu:

“Yaklaşık 2 milyar nüfuslu İslam alemi, Filistin halkına kardeşlik görevini yerine getirememiştir. Gazze’deki masum çocukların ya açlıktan ölmesine ya da kurşunlarla katledilmesine mani olunamadı.”

Erdoğan “Neden böyle?”nin gerekçesi olarak da “Böyle bir durumun pek çok sebebi bulunuyor.” dedikten sonra şunu kaydediyor: “Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin İslâm dünyasını dışlayan yapısı sebeplerden birisidir. Mevcut nizamda Müslümanlar üvey evlât olarak görülmektedir.”

Şu ana kadar Erdoğan’ın bu ifadelerini değerlendiren bir yazıya rastlamadım. Erdoğan’ın o konuşmasından daha çok, savunma sadedinde şu ifadeler öne çıkarıldı:. ”Filistin davasına en üst seviyede sahip çıkan ülke Türkiye’dir. Halk böyle iken her kim ‘Hiçbir şey yapmadılar’ diye eleştiriyorsa kul hakkına giriyor demektir. Tayyip Erdoğan 15 sene evvel ‘One minute’ dediyse bugün de aynı yerde dimdik durmaktadır.”

Bana sorarsanız ben Erdoğan’ın hâlâ “One minute” noktasında durduğu kanaatindeyim.

Ancak “İslam dünyası neden bir şey yapamıyor?” konusuna gelindiğinde orada başka söyleyeceklerim var.

Bir kere sayın Cumhurbaşkanı’nın “2 milyar” diye ifade ettiği ve “kardeşlik görevini yerine getirememiştir” dediği dünya içinde Türkiye de var. Erdoğan 15 sene evvel “One minute”ü söylerken ona “Siz kadınları ve çocukları öldürmeyi iyi bilirsiniz” cümlesini de eklemişti. Yani İsrail o İsrail. 15 senede sürekli Filistin’i yiye yiye küçülten, aşındıran, “insan katili” İsrail.

Bu arada biz barıştık, normalleştik, ettik…

Geldik Gazze katliamına…

“Kudüs acısı” İslâm dünyası için yeni değil. Ak Parti iktidarı 21 yıldır hüküm sürüyor. Cumhuriyet tarihinin beşte birlik süresi bu. “Dünya 5’ten Büyük” ise, ve bunu Türkiye seslendiriyorsa, yani Türkiye’nin “Dünyanın büyükleri” arasına girme gibi bir projesi varsa, bu nasıl gerçekleştirilecek?

Bu soruyu pek çok yazımda sorduğum bilinir. Ve benim, İslam dünyasının – bu arada Türkiye’nin- birim insanın özgül ağırlığını artırmak gibi bir sorunu bulunduğuna işaret ettiğim bilinir.

”Türkiye’nin geleceğini inşa” başlıklı onlarca konferans verdim, yazı yazdım, konuşma yaptım. Eğitim, eğitim, eğitim, dedim…

Öğrencilere konuştum, “100 gramlık bir cep telefonunu almak için bir kamyon domates satmak, bunun için onlarca insanın emek vermesi gerekiyor, fark bilim farkı” dedim.

O farkı kapatamıyoruz. İşte uzaya yolcu göndermek için 55 milyon doları verdik. Nasıl bir navlun bedeli ama!

Daha kaç yıl başkaları ilim ve teknoloji geliştirecek de biz milyon milyon insan çalışarak ona sahip olmaya çalışacağız?

Cumhurbaşkanı Erdoğan “Eğitimi başaramadık” derken aslında işin nerede koptuğunu ifade ediyor da, ben de “Kim gelecek de 20 yıl iktidarda kalıp eğitim meselesini çözecek?” sorusunu sormadan edemiyorum.

“2 milyarlık İslam dünyası” benzeri zaafı taşıyor. On yıllarca ülkelerin bütün imkanlarını kullanan siyasi kadrolar geliyor, gidiyor ama o “makus talih” değişmiyor.

Bir ara yazdım “Bir gün gelecek Ak Parti iktidarı gidecek ve 20 küsur yıl devleti yönetip eğitim meselesini çözememiş olarak gidecek” dedim.

İç barışı sağlayıp, bu ülkenin en ücra köşesindeki çocuğun içindeki enerjiyi en yükseklerde değerlendirebilmemiz lâzımdı. İslâm dünyasına eğitim hamlesi yapmakta önderlik edebilmemiz lâzımdı. Öyle yapabilseydik “İslâm dünyası” olmak ayrı bir değer ifade ederdi.

Şimdi “2 milyar olarak bir şey yapamadık” demek ne anlama geliyor?

Vikipedi’ye baktım, dünyadaki Yahudi nüfusu 14-15 milyon civarındaymış. Netanyahu, 15 milyonla 2 milyarın kıyaslamasını yaparsa ne diyeceğiz? Bu kıyaslamayı yapmak bir kahredici yapmamak başka kahredici…

YORUMLAR (175)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
175 Yorum
  • Namık Kemal Bayraktar / 13 Mart 2024 14:22

    Yıllardır bütün enerjisini İmam Hatip Okulu sayısını arttırma,yeri geldiğinde de ilk okullara bile din görevlilerini göndermekle yetinen bir iktidarın -silkinmesi nerede kaldı- bu günkü yazınızda özetlediğiniz ihmallerin vahametini bile idrak etme noktasına gelebileceğini pek sanmıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Adsız / 12 Mart 2024 23:50

    Yetişmiş beyinleri yurt dışına kaçırdılar, daha ne istiyorsunuz ki?

    Yanıtla (0) (1)
  • Korkusuz / 12 Mart 2024 23:11

    İslam dünyasının bir çöp kadar kıymeti kalmamıştır Türkiye’de dahil

    Yanıtla (0) (1)
  • Selami34 / 12 Mart 2024 23:01

    "Emredildiğin üzere dos dogru ol." işte dogru olunmayınca herşey yanlış gidiyor. Müslüman kesim iktidarın yanlışlarını gördügü halde "iyiliği emredip kötülükten men etme" emrine uymuyor. Yani belamızı istiyoruz ALLAH ta veriyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yaşar AŞCI Ticaret Lisesi öğretmeni / 12 Mart 2024 22:44

    Teknik okulları sıfırladık
    İmamhatipli yetiştirdik diye öğünülecek.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ahmed 61 / 12 Mart 2024 04:15

    Zavallı çaresiz müslümanlardan başka,Reis'e sahip çıkan destek olan bir devlet söyleyin?

    Yanıtla (8) (39)
  • M. Kamil Z / 12 Mart 2024 09:37

    61 yanıltmadın yine. Akla seza bir mantikla reisine sahip çıktın. Daha ne yapmasi lazim sizlerin tapınmayı bırakmanız için, içeride Gazze duyarı kasan ama Israille ticareti kesmeyen hatta silah ve muhimmat sağlayan bu kişiyi. Soruna bir kaç örnek vereyim senin gibilerden başka reisine sahip çıkanları: Rusya'nin Putini, Venezuella'nin Modurosu, Macaristan'ın Orban'ı, ABD nin Trump'ı, Israilin Herzog ve Netenyahu'su, Hitler ve mussolini hayatta olsaydı onlar da desteklerdi kesin.

    Yanıtla (19) (5)
  • karar okuru / 12 Mart 2024 15:46

    Keyfin yerinde Trabzonlu, Makaraya devam diyorsun. Konunun ağırlığı ve ciddiyeti ile dalga geçmek çok eğlenceli olmalı. Fakat Merak ettiğim bir şey var. Siz siyasal islamcılar nasıl beceriyorsunuz. İşinize gelmeyeni duymamayı, görmemeyi, konuşmamayı ve bu halde dahi MUTLU VE NEŞELİ olmayı .
    bunun nasıl başarıldığını anlatırsanız sevinirim.

    Yanıtla (13) (4)
  • Turgay / 12 Mart 2024 20:18

    Ya arkadaş bari adındaki 61'i kaldır senin yüzünden ele güne rezil oluyorum.

    Yanıtla (4) (2)
  • İdo / 12 Mart 2024 20:38

    Ahmet 61,
    Desdek çıkan ABD ve Avrupa

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 12 Mart 2024 22:32

    bide fitch diye anılan dıj güçler

    Yanıtla (0) (0)
  • YAMAN - Karar okuru / 12 Mart 2024 21:45

    Zavallı çaresiz müslümanlar kim? Filistin e Gazze için yeri göğü inletenler zavallı mı acaba? İsrail'le ticaretini hiç kesmeyen, şu zulüm sırasında daha da artıranlar kim? Karar gazetesi bu günlerde bu konularda yazılar yazmadı mı, okumadınız mı?

    Yanıtla (2) (0)
  • Eşref... / 12 Mart 2024 21:39

    Sıradan ev ortamı konuşma seviyesi ile münevver olma kalitesi..

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okunur / 12 Mart 2024 21:24

    Erdoğan’ın ülke içinde „terörist“ dediklerinin listesi uzun. Bu sorun olmuyor da Özgür Özel´in Hamas´a “Terör örgütü” demesi sorun mu oluyor? Muhalefeti İsrail´in yanına iten Erdoğan´ın kendisidir. Teröristlerle montajlı videolar onun eseridir. Bir de buradan mağduriyet yaratmış pes doğrusu. Biraz empati İsrail´i durduramazdı ama, Gazze´ye, Türkiye´ye, hatta Erdoğan´ın kendisine çok şey kazandırırdı. Mesele üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi.

    Yanıtla (2) (3)
  • Turgay / 12 Mart 2024 20:23

    Bu olaylar ilk patlak verdiğinde de söylemiştim. Bu olayın insani yönünü öne çıkaralım dini değil diye. Al işte islam ülkelerinin durumu bu . Bizi yönetenler bu kadarını bilmekten bile acizlermiş meğerse. Ben emekli kahvehane muhabbetini latife diye yapıyordum meğer doğru imiş. Bunlar gerçekten evkaftan mütekait Mahur amcanın bilgi birikimine sahiplermiş.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ahmed 61 / 12 Mart 2024 14:18

    Ahmed hocam doğru söyledi,Reis yerinde duruyor ama arkasında kimse durmuyor.Yanlız adam.Yürü dünya yürü sonun viran'dır
    İkibin den sonra ahir zamandır

    Yanıtla (4) (17)
  • İdo / 12 Mart 2024 15:07

    Ahmet 61,
    Sisi ,vs gibi mi.
    Mavi Marmara satılmadımı

    Yanıtla (9) (1)
  • Ahmed 61 / 12 Mart 2024 16:33

    İdo, abisi parde arkasinı biz bilemiyoruz,görüntüye aldanıyoruz.Emin ol,netanyahu-nun en iy dostları;sizi(mısır),iran,selman,beşar Esed,mahmud abbas'dır.Reisi dinleyen kim?

    Yanıtla (3) (14)
  • İdo / 12 Mart 2024 20:42

    Ahmet 61,
    Gördüğünün tersini anlıyorsun,anlatıyorsun,reis dahi senin kadar kendinden emin değil.
    Ahaberi fazla seyrediyorsun

    Yanıtla (1) (2)
  • Ahmed 61 / 12 Mart 2024 22:52

    Merakını gidermek için söylüyorum;a haberi hiç izlemem(azıcık müstesna) Gazze ile ilgili haberlere, bombardımanlar'a hiç bakmıyorum bile.Helal olan içeceklerin çoğundan içerim.Çay,kahve,süt,ayran,meyve suyu..helal içecekler çok fazla.Herhalde haram içecekleri kastediyor değilsin?ido, oruç müslümanlara farz kılındı şükürler olsun

    Yanıtla (3) (0)
  • Hamlet / 12 Mart 2024 19:14

    Ahmet 61, ne kullanıyorsun merak ediyorum. Ben de senin gibi olmak isterim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abidin / 12 Mart 2024 19:12

    "Eğitimi başaramadık." Bence başardı! 2002 yılına göre çok daha geriye götürerek yaptı bunu. Ülkenin yüz akı Boğaziçi vardı mesela, artık yok. Din eğitimini yaymak uğruna liseleri ortaokulları tarumar etti. Her yere tabela üniversitesi açıp kendi adamlarına kadro açtı. Okul yöneticilerini kifayetsiz ama kendinden olanlarla doldurdu. Daha ne yapsın! Bence yapmak istediği tam buydu ve başardı!

    Yanıtla (2) (2)
  • Karadavut / 12 Mart 2024 18:47

    Kim tutar Potemyalı Bakratoğlu Memi'nin torununu. Yürrüü.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 12 Mart 2024 18:23

    Bu seçim, Erdoğan'dan kurtuluş secimi olur.veya Dindar'ın dincilerden kurtuluşu olur.

    Yanıtla (0) (1)
  • vatandaş / 12 Mart 2024 17:28

    Lafla peynir gemisi yürütmeye devam...Dostlar iş başında görsün! İsrail konusunda laftan başka ne yaptık?Beğenmediğiniz güney Afrika Cumhuriyeti kadar olamadık!

    Yanıtla (9) (0)
  • T T K / 12 Mart 2024 17:13

    Kahraman Göktuğ . Sen Başbuğsun. Kağansın Hakansın Kahramansın. Bir avuç Rus Zamanında senin gibi düşünen Ahmakları önüne kattı. Yüzyıllardır yönetiyor. Zamanla Türklüklerini de unuttular. Dil bilmez soy bilmez orta malı oldular senin gibi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Adem / 12 Mart 2024 17:03

    Sayın Erdoğan'ı tutan mi var kendi yapsin ya. Dünya lideri değilmi ? Avrupa bizi kıskanmiyor mu ? Türkiye olmadan kimse oyun kuramaz demiyorlar miydi ? Yoksa yalan mı söylediler ?

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 12 Mart 2024 16:33

    Zannediliyor ki tüm okullar imam hatip olunca kaliteli eğitim olacak? Namaz kılmaktan başka hiç mi hiç bir niteliği olmayan ne kadar zevat varsa, tamamı dergâhlardan devşirilerek milli eğitim müdürlüklerine, okul müdürlüklerine getirildiler. Bunların tamamı da bilimin ve bilimsel eğitimin düşmanı..... Bunlarla eğitimde başarı sağlayamayacağını adı gibi biliyor........

    Yanıtla (13) (6)
  • Kaya / 12 Mart 2024 04:36

    Son yedi yılda yedi yüz bin eli kalem tutan insanımızın ülkeyi terk ettiği yazılıyor-çiziliyor. Enflasyonu dizginlense bile, kayıp beyin göçünü elli yılda ikame edemezsiniz. Gelecekte Akp yıllarını siyasi tarafının bilemem ama eğitim ve ekonomi politikalarını başalı bulamayacakları kesin.

    Yanıtla (54) (2)
  • Suat / 12 Mart 2024 06:11

    Bir de eften püften sebeblerle pasaportunu vermedikleri bir 700 bin daha vardır. Ben de onlardan biriyim. Ne yapalım bir şâkî gibi de ülkeyi terk etmek istemiyorum.

    Yanıtla (12) (2)
  • Göktug / 12 Mart 2024 10:05

    O eli kalem tutan tutan dediklerinden bu ülkeye en ufak bir fayda gelmez.Gitmeleri de bu ülkeye zarar değil faydadır.Hatta gittikleri ülkenin vatandaşı olsunlar.Bu tipler için işkembeyi doldurmak önemlidir.Vatan Millet bayrak bunlar için bir şey ifade etmez.Onun için canım ülkem için bunlar kayıp değildir.Bir okumuş diplomalı da bunlar değil ülkemizde.Yurt dışında okumuş,orada çok iyi bir işi varken, bunu terkedip sadece vatanina faydalı olabilmek icin gelenlere ne dersin.

    Yanıtla (13) (66)
  • Akyazı'lı / 12 Mart 2024 11:27

    Ülkenin özetisin ve çoğunluksun; senin olmayana, sahip olamadığına düşmansın kendin gibi herkesi karnının tokluğuna bağlıyorsun. İsrail'le ticaretin devamının ülke menfaati olduğunu görüp nitelikli insanların gitmesini hâinlik görüyorsun

    Yanıtla (45) (1)
  • KARAR OKURU / 12 Mart 2024 12:07

    He gardaş bu kafayla memleketi uçuruma sürüklediğinizi cümbürcemaat uçurumun dibine tepe üstü sert çakıldığımızda anlar ayıkırsınızda o vakit ne baş kalır ne sağlam omurga kemik.

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar Okuru / 12 Mart 2024 13:29

    Göktug, bir zamanlar yoğun olarak Almanya'ya işçi gönderme furyası vardı. Fransa'ya ve başka AB ülkelerine gidenler de vardı. Herkes sevinçliydi. Devleti yönetenler de, gidenlerin aileleri de sevinçliydi. Çünkü iş ve ekmek bulacaklardı gittikleri yerde. Ekonomik olarak ülkemiz de kazanacaktı bu gidişlerden. Gitmek istemeyip de gidemeyenler üzüntülüydü. Bu olayı nasıl değerlendirmektesiniz?

    Yanıtla (4) (0)
  • Suat / 12 Mart 2024 13:33

    Bu dönem kadar vatan, bayrak, ezan fonu kullanılarak , her türlü pisliğin rahat rahat işlendiği bir dönem olmamıştır. Zindaşi'ye kadın temin eden kadın, elif ve vav harfi pano önünde ne kadar milliyetçi olduğunu anlatır. Öbürü Iranlı Türk bayrağını fon yaparak Türk ekonomisine katkısını anlatır. Öbürü uyuşturucu kaçakçısı " ölürsem Türkiyem" şarkısı ile melanetini anlatır. Say say bitmez. Bırakın beni, sizin dininiz size, hazineden bir dirhem aşıran cehennemliktir. Var mı ötesi

    Yanıtla (16) (1)
  • Karar Okuru / 12 Mart 2024 13:34

    Kısa bir süreliğine bir AB ülkesine ve bir uzakdoğudaki batılı ülkeye gittim. Görevli olarak gittim. Gördüm ki; ülkemizde iş yapış yöntemleri çok zayıfmış, çok verimsizmiş. O batılı ülkelerden edindiğim bilgi ve tecrübelerimi ülkemde uyguladım. Güzel sonuçlar aldım. Nasıl değerlendirirsiniz bunu?

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 12 Mart 2024 13:39

    Şimdi gelelim ülkede işi olup da gidenlere. Kendine değer veren bir insan insanı değersizleştiren bir yaşama ve çalışma ortamında bulunmak istemez. Çünkü ne kadar kendinden, değerlerinden bir şeyler katmak istese de ülkesine, karşılık bulamaz. Ne zamanki ülkesi insana değer veren bir ülke haline gelir; işte o zaman gidenler ülkelerine geri dönerler ve kazandıkları ilave değerlerle ülkeye daha fazla katkı sağlarlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 12 Mart 2024 13:49

    Kısa bir süre önce yazdığım 3 yorumumun sonuncusu olsun bu da. İmkanım olsa ben de yurt dışına giderim. Bunu gelecek nesillerimin iyiliği için yaparım. Gittiğim yerlerde kazanacağım parayı gelecek nesillerimin ülkemde daha iyi sosyal, ekonomik şartlarda ve daha insani ve İslami ortamlarda yaşama şartlarını oluşturmak için harcarım. Benim gidişim insani ve İslami olarak bir "hicret" olur. Sizce bu söylemim ne kadar anlamlıdır?

    Yanıtla (2) (1)
  • İdo / 12 Mart 2024 15:09

    Göktuğ,
    İşte bu kafa ülkeye ihanet ediyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmet Aydın / 12 Mart 2024 18:13

    Ben de ülkemi terk ederim diyor bazıları gidecek gideceğin ülkede elinde bir sanatın olmalı iyi bir mesleğin olmalı cebin dolu olmalı yoksa kuru kuruya git orada adam yerine koymazlar ben beş ay evvel oradaydım gördüm ülkeyi beğenmeyenleri Türkiye’de öğretmenken Fransa’da garson olanları gördüm. Güzel ülkemin değerini bilmek

    Yanıtla (0) (3)
  • Göktuğ'a / 12 Mart 2024 16:17

    Bu söz bana tanıdık geldi. Senin REİS dediğin kişi de doktorlar için "giderlerse gitsinler" demişti sonra dediğinden döndü ama her yıl binlerce doktor yurtdışına gitmeye devam ediyor. Şimdi Cevap ver KİM KAZANIYOR ? KİM KAYBEDİYOR ? Vatan sevgisini Allah bir tek size mi bahşetmiş Ülkede AHLAK ve EĞİTİM bitirilmiş DİN İMAN siyasetin mezesi malzemesi olmuş ortada vatan bırakmadılar siz hala uyumaya deva m edin

    Yanıtla (7) (1)
  • Mumin / 12 Mart 2024 15:45

    Değerli yazarim makus talihi degistirmemek nedeni ne kurdistanin ve kürt milletinin israilin Filistine yaptigini arap Türk ve acemlerin kürtlere ve kurdistana yaptığının sonucudur Allah cc zalimlerin eliylede olsa kürt ve kurdistani bu zalimlerden kurtaracaktır buna imanımız tamdır zaten Netanyahu katili diyor ki ben kurtleri düşman etseydim muslumanlar beni göğe cikartirlardi tabi kime diyor kendilerini biliyorlar

    Yanıtla (0) (2)
  • Ahmet Zengin / 12 Mart 2024 15:39

    ABD ve BATI bir konuda "Somut eylem yapmak istemediğinde " insanların ve toplumların DUYGULARINA hitap eder, (onların gazını alırlar) ama sözle ve hamasetle konuşmaları hiç bir şeyi değiştirmez. Zalim zulmüne, Katil katletmeye devam eder. Onlar ise ellerinden geleni yaptıklarını halka anlatırlar. Merak ediyorum RTE devletin başı ve Ordumuzun komutanı olarak YETKİSİNİN VE SORUMLULUĞUNUN gereğini yaptığını söyleyebilir mi ? Gerçekte Ülkemizin gücü bu kadar yetersiz mi ?

    Yanıtla (0) (0)
  • Derviş / 12 Mart 2024 15:35

    Bana sorarsanız ben Erdoğan’ın hâlâ “One minute” noktasında durduğu kanaatindeyim diyen sayın yazar, bundan böyle sizi okuma listemden ebediyen çıkarıyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ali Çakır / 12 Mart 2024 15:33

    Bütün suç RTE nin. Yeni teknolojiyi,uçak motorları,uçakları hiç gözün görmüyor. Gazeten İBB den gelecek navlona bakıyor.Al maaşını vur Erdoğan a.

    Yanıtla (2) (5)
  • Okur B / 12 Mart 2024 09:46

    Sayın Taşgetiren yazınız yapılanları göz ardı etme derecesinde. Siz talebelik yıllarınızda patetesle öğünlerinizi geçirdiğinizi anlatırdınız bize. Şimdi iste talebeler farklı farklı projeleriyle çalışma yaparak hayata 1-0 önde başlıyorlar. Mezun olduklarında şirketleriyle katma değerli işler yapıyor. Şimdi eğitim patates bulamazlıktan dronlara ihalara uçaklara geldi.

    Yanıtla (1) (30)
  • okur / 12 Mart 2024 10:36

    Bütün dünya geldi de geçti dediğiniz noktaları. Bunlar gidilmesi gereken yerlerdi, gidildi. 50 sene öncesiyle bugünü kıyaslamak sonra da farkın kredisini AKP'ye vermek hiç doğru değil. 1980'lerde milli geliri bizikine denk olan G. Kore'nin şu anki milli geliri bizinkinin üç katı. Hala patates soğan hesabı. Bırakın bunları. Tabii ki yapacak. Hizmet için iktidar olunur, vatandaşı borçlu çıkarmak için değil.

    Yanıtla (22) (0)
  • Zafer ÇALIK / 12 Mart 2024 11:44

    Uçuyoruz demek istiyorsun anlaşılan.Hangi projelermiş onlar.Eğitim yerlerde sürünüyor,okuduğunu anlamayan bir nesil geliyor.Basıl 1-0 önde başlamakmış bu.Aç gözünü de gerçekleri gör.

    Yanıtla (8) (0)
  • Kararcı / 12 Mart 2024 12:00

    Siz eğitimden patates yemeği anlıyorsunuz belki ama asıl değer ölçüsü, üniversitelerimizin dünya sıralamalarındaki yeri ve bilim adamlarımızın dünya genelindeki yayınları ve bu yayınlara yapılan atıf’lardır. En iyisi siz bu değerlendirmelere bir göz atın ve nasıl değer kaybettiğimizi görün.

    Yanıtla (4) (0)
  • Suat / 12 Mart 2024 15:25

    Alllah size izan versin. Togg araba ile, dron ile halkı kandırılan bir ülke. Almanya Başbakanı seçim meydanlarında ülkesinin sanayi ürünlerini anlatsa herhalde kesintisiz bir hafta konuşur. Konuşurda Alman halkı adamı rezil eder. Sen başbakan mısın ? Alman şirketlerinin pazarlama müdürü müsün? Mahkemede hesap verir

    Yanıtla (3) (0)
  • İdo / 12 Mart 2024 15:15

    İnsanı yaşat ki devlet yaşasın.
    Şeyh Edebali

    Yanıtla (1) (0)
  • yol gösterici / 12 Mart 2024 15:10

    Eğitim hamlesi yapılıyor diyen fetö denilen yapıya bi sor istersen,
    yakininiz olurlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 12 Mart 2024 13:42

    Katar dışında bütün Arap ülkeleri Haması terör örgütü olarak görüyor. biz Haması fazlaca sahiplendik. terör belası bizde de var. başkasının camına taş atmadan önce iyi düşünmek lazım. üstelik ilk saldırıyı Hamas başlattı ama nedense bu hep unutuluyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ragıp Şentürk / 12 Mart 2024 15:08

    Onyıllardır hemen her gün israil askerleri filistinlileri dövüyor,aşağılıyor,rastgele kurşunlayıp öldürüyor.İstisnasız hemen her gün bu böyle sürüp giderken,biraz toparlanıp karşı saldırıya geçen filistin güçlerine saldırıyı başlatan taraf olarak bakmak epeyce bir zorlama ister.Ve bizi bu noktaya getirir.

    Yanıtla (1) (4)
  • KARAR OKURU / 12 Mart 2024 15:01

    Dünyaya adalet çağrısında bulunan ve partisinin isminde adalet olanlar, önce kendi memleketindeki kendi insanlarına mülakatlarda, ihalelerde, görevlendirmelerde.. adil olsunlar, hak yemesinler, ayrım yapmasınlar da samimiyetlerine inanalım..Toplum barışı böyle tesis edilir, avrupada olduğu gibi! Malesef muhafazakar zihin İslam barış dini der de, kendi toplumunda bunu sağlamaz, çünkü ibni Sina'nın dediği gibi;'Her şeyi yanlış anlattılar her şeyi yanlış anladık!'

    Yanıtla (4) (1)
  • Sebahattin Gül / 12 Mart 2024 12:58

    Sayın Tasgetiren",lafla peynir gemisi yürümez"diye bir atasozumuz var .20 yılı aşkın bir süre ülkeyi yönetecek siniz.Bilimde,teknolojide cuvallayacaksiniz.Egitimde yerlerde suruneceksiniz.Sonra da Müslümanlık tasliyan hamaset nutukları atacaksın.Ulkede adalet,hukuk yerlerde surunecek.Yolsuzluk,irtikap,rüşvet gibi gayri ahlakilik,israf tolumda yerleşecek.Sinra 2 milyar müslüman niye sessiz,etkisiz diyeceksiniz.Hic mı sorumluluk duygusu,insani değerlerin önemi yok.Haydi oradan derler.

    Yanıtla (8) (2)
  • personfusxo / 12 Mart 2024 13:36

    Bu, dışlanılan islam dünyasından iyi durumda olanların genel görünümü aslında. İslam dünyasının genel olarak dışlanma gereği yok. Zaten islam dünyası üyeleri 1-2 göstermelik saman alevi gibi konular dışında pek bir şeye müdahil olabilecek durumda değiller.. Kimseye ilham olabilecek durumda değiller. Bir ara kıpırdanır gibi olduysa da kafasına vurup çöktürdüler. Kafasını kaldırmasın diye de başında bekçi duruyor. O yüzden islam dünyasının engellendiği vs. düşünceler de ağırlıklı olarak romantik.

    Yanıtla (4) (0)
  • Erdinç Demiral / 12 Mart 2024 14:57

    İnsanların dinle kaldırılması ne zaman son bulur ve müslümanlarda ne zaman kendi akıllarını kullanmayı ogrenirlerse bu işe o zaman çözüm bulunur

    Yanıtla (1) (0)
  • Kararlıyım kararlı / 12 Mart 2024 14:10

    Beraber yürüdüğümüz bu yolun sonunda birimiz sarayın kapısına varmış, diğeri de Et Balık kurumunun kapısıda sabaha kadar kuyrukta bekliyorsa bu adaletsizliğin getireceği sonuç, bugünkü Türkiye'nin durumudur.
    Acınacak durum ise, bugün yoksulluktan ağlayan emekliler, işçiler, asgari ücretliler nankörlükle suçlanmaktadırlar. çünkü " Vatan elden gidiyor, Siz boğaz derdinizdesiniz" diyorlar karnı tok deniyor..

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 12 Mart 2024 13:29

    Eğitimde ve kültürde başarısızlığın nedeni doğa ile uyumsuz hayat kurgusu. soyut olanla somut olanı yönetme ısrarı. olmaz/olmadı/olmayacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • filistin / 12 Mart 2024 13:03

    Her iftar ve sahurda gazzeyi,gazzedeki kardeşlerimizi hatırlamamız dileğiyle ramazanımız mübarek olsun inşallah.

    Yanıtla (2) (2)
  • yorumcu / 12 Mart 2024 12:55

    Sayın Yazar, BOP eş başkanı olduğunu övünerek defalarca söyleyen birisinden Gazze için somut adımlar beklemek ne kadar gerçekçi. “One minute” dedikten sonra İsrail ile ticaretimiz kaç kat attı? Biraz gerçekçi olalım. Gazze konusu ne iktidarımızın, ne de ülkemizdeki kamuoyunun (küçük bir kesim hariç) önceliği değil. Sahi bu BOP kime hizmet ediyor acaba?

    Yanıtla (5) (1)
  • Muammer / 12 Mart 2024 12:55

    Hâlâ bize el altından Van Münih satılıyor, farkında mısınız?!

    Yanıtla (6) (0)
  • Mehmet KARA / 12 Mart 2024 12:24

    Cumhurbaşkanı 'One minute’ dediği noktada olduğu kanaatinde değilim, o zaman bin civarında şehit vardı, İsrail ile bütün ilişkileri kesmiştiniz, şimdi ise otuz bini aşkın kişi şehit edilmiş, Gazze yerle bir olmuş, zulüm o zamanın kat kat üzerinde ama ilişkiler devam ediyor, ticaret devam ediyor. Kendi içinde, duygusal olarak aynı yerde olmanın bir faydası var mı?

    Yanıtla (4) (0)
  • MFÖ / 12 Mart 2024 12:23

    İsrail diye yazılır ABD/Küresel emperyalizm diye okunur.Her türlü savaş makinalarıyla/uçak gemileriyle yığınak yaptılar.Buradayız diyorlar.Yüreği yeten varsa gelsin diyorlar.Durum bu kadar basit.Gerisi lafı güzaf.... Dünyayı bilmem ama Türkiyede daha fazlasını yapacak kimse göremiyorum.Öğrenilmiş çaresizlik...

    Yanıtla (3) (1)
  • murat / 12 Mart 2024 12:21

    ortada ümmetin lideri havaları ile dolaşarak seçim kazanmak kolaydı icraata gelince topu başkasına at....

    Yanıtla (7) (0)
  • artvinli / 12 Mart 2024 12:14

    birleşmiş milletler veya uluslararası toplum örgütleri gazzede savaşı durdurmak için çabalarsa tabiki türkiyede en başta katılır çünkü barıştan yanayız

    Yanıtla (0) (3)
  • artvinli / 12 Mart 2024 12:00

    2 milyar müslüman rahatı bozulmasın diye sesini çıkaramıyor yalnızca türkiye ne yapsın yine elinden geleni yapıyor ayrıca kendi devletini ve halkınıda düşünmek zorunda

    Yanıtla (1) (17)
  • Mustafa / 12 Mart 2024 11:49

    Kimsenin niyetini okuyacak değiliz, ancak van minut tan sonra Türkiye'nin normalleşme adı altında israile verdiği tavizler, yahudi iş adamları ve markalara sağlanan abartılı ayrıcalıklar, manavgat suyunun israile akıtılması, başta gıda ve silah dahil dahil her türlü ticaretin israille yapılmaya devam etmesi Erdoğanın israile bakış açısında müspet yönde gelişme olduğunu gösteriyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Osman / 12 Mart 2024 11:26

    Müslümanların daha fazla tekbir çekmesi gerekiyor ve kim neden oruç tutmuyor,kim cumaya gitmiyor diye daha fazla araştırma yapması gerekiyor! Ancak böyle yarışabiliriz İsrail'le.

    Yanıtla (6) (0)
  • O aslan / 12 Mart 2024 11:11

    İslam kardeşliği dünyanın gözlerini yaşartti, ne yaman kardeşlik mış bu.
    Karşıda orman yanıyor bunlar da çıkmış bir tepeye dua ediyorlar.
    Bu bundan başka birşey değil, .
    Öyle İslam kardeşliği falan hikaye herkes kendi başının çaresine bakmak zorunda.
    Kendi kendimizi kandırmanin bir anlamı yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Osman / 12 Mart 2024 11:08

    Murat Kurum'a günde bir tane reklam filmi çekiliyor! Bu ne bitmez paraymış böyle.Sloganı da Kurum gelecekmiş dertler bitecekmiş! Kurum efendi,bu dertleri senin partin bela etti!

    Yanıtla (20) (1)
  • yaşlı yaşlı okur / 12 Mart 2024 11:07

    ''Bana sorarsanız ben Erdoğan’ın hâlâ “One minute” noktasında durduğu kanaatindeyim''...bu kanaate nasıl vardığınızı bilmem sayın yazar, ama, bu ülkedeki milyonlarca insanın bu fikre soğuk kaldığı doğrudur. rte'nin iktidarını sürdürebilmek için, bilinen, bilinmeyen tüm siyasi hileleri yaptığı göz önüne alınırsa... insan hakkına girdiği...

    Yanıtla (15) (1)
  • İdo / 12 Mart 2024 10:57

    Yorumuların çoğu tahlilleri yapmadan hastayı ameliyata alıyorlar. . Filistin işgali için yeşil ışık yakılmıştır (ticaretin devamı) onun göstergesi sarf edilen laflar bebek katili , sisi...bir kitleyi tatmin etmek içindir u dönüşleri de onu gösteriyor .
    Şu BOP ve Yahudilere vadedilen toprak hedeflerini kafamıza sokmamız lazım .filistinle bitmeyecek...

    Yanıtla (5) (0)
  • Aksak Timur / 12 Mart 2024 09:50

    Bana sorarsanız ben Erdoğan’ın hâlâ “One minute” noktasında durduğu kanaatindeyim. Sayın Taşgetiren biz saf mıyız?

    Yanıtla (17) (1)
  • Takipci / 12 Mart 2024 10:33

    One Minut bir Cambaza Bak numarasiydi, Sarayda numara bitmez...

    Yanıtla (12) (0)
  • a reader / 12 Mart 2024 10:10

    Hamas'a teror orgutu demeyelim, siyasal Islamci orgut
    olabilir mi ? Aklimizdan dahi gecirmeyelim. Yaptigi eylemin hedef, kapsam,yontem, zamanlama ve sonuclarina baktigimiz, Gazze halkinin yasadigi izdirabi dikkate aldigimizda, en azinindan "aptal" bir orgut oldugunu soyleyebilir, kisa vadede Kuzey Gazze'nin orta vadede Guney'inin Israil topragi olacagini, Bati Seria' da -iki parcali Kudus'le minik, Bagimsiz bir Filistin Devleti'nin olabilecegini ongorebiliriz. Gecmis olsun.

    Yanıtla (16) (2)
  • a reader / 12 Mart 2024 10:33

    Yerim kalmadigi icin yazamamistim.
    Israil'in pazarlikla Bati Seria'daki bazi yerlesim yerlerini terk edebilecegini, buralara Gazze halkinin tasinacagini, bazilarini ise ilhak edecegini yazamamistim. Dost aci da olsa gercegi soyler. Benim, istemesem de gelecekte gordugum Filistin Devleti boyle olacaktir. Buna kimin sebep oldugunun takdirini ise yorumculara birakiyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • k.okur / 12 Mart 2024 10:25

    sayın yazar. yolun sonu, kitabın kalın yapraklarından 2. sine geldiniz, mazot bitti yolda kaldınız, harç bitti yapı paydos. adına ne derseniz deyin kendi de artık her şeyi kabul ediyor. ancak seçmeni bırakmıyor. nasıl bir seçmense. Lider "İstanbul' a ihanet ettik" diyor. daha ne desin. "ben hep yaptım ama siz hala beni seçiyorsunuz" diyor. olay seçilende değil sayın yazar inanın SEÇENDE.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hatemi / 12 Mart 2024 10:07

    Zamanında Arafat dışişleri bakanı olan hikmet Çetiner demiş ki hikmet siz israil ile aranızı bozmayın aranız bozuk olursa biz burada dayak yiyoruz. Olay bu.. o kadar bağırdık çağırdık ne oldu.gazze yerle bir oldu
    32 milyon günahsız çoluk çocuk ve kadın öldürüldü
    7 ekim öncesi Türkiye israil arasi iyi değil miydi.daha bir ay önce newyorkta yan yana fotoğraf verilmedi mi olay patlak verildiğinden hemen sonra hakan fidan kudus ve ramallaha gönderilemezmiydi

    Yanıtla (2) (0)
  • Gazze gaza / 12 Mart 2024 10:07

    Erdoğan herzaman olduğu gibi Gazze konusundada uine suçu başka yerlere atma çabasında. Hiçbir zaman öz muhasebe yapmayacak. Zatrn proje insanları iç muhasebe yapmaz görevi neyse onu icra eder. BOP proje görevi kesintisiz devam ederken Gazze için göstermelik adımlardan başkaca birşey yapmaz yapamazlar.

    Yanıtla (9) (0)
  • Muhammet KARADAĞ / 12 Mart 2024 10:06

    eğitim meselesi umurlarında değil
    hatta eğitimde sıkıntının daha fazla olması işlerine gelir
    arap emperyalizmine hizmet ediliyor gayette başarılılar bunu görmüyormusunuz
    akepe eğitim konusunu tarikatlarla yaptığı protokoller ile devretmiş durumda bunu kendileri açıkca söyledi
    sayın yazar bu konuda da bir yazı yazmnız isabetli olabilir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Boşadam / 12 Mart 2024 09:58

    İslam dünyasının kendisine faydası yok. Bu işler rakamla değil akılla olur. İslam dünyasının son 500 yıldır akılla işi yok.

    Yanıtla (8) (0)
  • Takipci / 12 Mart 2024 09:57

    Kendisi eski bir Kur'an kursu hocasi olan rahmetli O.L.Mete bir kitabinda sorar: "Islam en son ve en mukemmel olduguna gore mensuplari neden yuzlerce yildir geriligin ve ezikligin girdabindan kurtulamamktadirlar?"(...Allahsiz Muslumanlik, S.40) Rahmetli muhtemel cevaplari siralar ve bunlari tek tek analiz eder, vardigi sonuc (mealen) sudur: Mevcut Din Anlayisi ile bir yere varilamaz...

    Yanıtla (3) (0)
  • karal / 12 Mart 2024 09:54

    Gazzeli adam neden israile teslim olmuyorsun.neden direniyorsun.israil sana yeteri kadar ekmek veriyor su veriyor.Yenisini yapmak için eski evlerini yıkıyor.Daha dengeli büyüme için nüfusunu azaltıyor.Daha ne istiyorsun bak Türkiye de İsrailden aynı muameleyi bekleyen insanlar var .keşke israil bize ekmek su verip kendisine maraba yapsa diye içi içine sığmayan fikri hürler var

    Yanıtla (2) (4)
  • fikri hür / 12 Mart 2024 04:51

    'Erdoğan bu arada, CHP Genel Başkanı Özel’in başlangıçta Hamas’ı "Terör örgütü” olarak nitelemesini meydanlara taşımaktan geri kalmıyor. Özgür Özel de henüz bu ifadelerinde bir düzeltme yapmış değil.'... Hamas, 7 ekim 2023'teki saldırısında çok sayıda sivil İsrailliyi öldürdü ve onun öncesinde ve sonrasında sivil yerleşim alanlarına rastgele füze/roket fırlattı. Bunlar terörist eylemlerdir. Filistin halkını desteklemek ve İsrail'e karşı mücadele için Hamas'ı aklamak şart değil.

    Yanıtla (34) (8)
  • Yorgun Muhalif / 12 Mart 2024 07:57

    Hamas , işgal edilmiş ve kendilerine yerleşimci diyen zorbaların elinden vatan topraklarını geri almak için mücadele eden meşru bir örgüttür. Başkalarının evine zorla el koyup yerleşirseniz günü geldiğinde çoluğunuzla çocuğunuzla bedelini ödersiniz. Sonra ben sivilim demek sizi kurtarmaz.

    Yanıtla (4) (5)
  • erdogan şener / 12 Mart 2024 08:38

    hamas israilli sivillere saldırarak israile koz verdi. şimdi kendi halkı dünyanın en agır mezalimine ugruyor..hamasda ortada yok olmaz olsun böyle örgütler.kime ne fayda saglamışlar.bence hamasda israile çalışıyor. aynı ikiz kulelerde oldugu gibi.

    Yanıtla (8) (4)
  • İdo / 12 Mart 2024 11:05

    Erdoğan şener,
    Bugünkü filmi izleyerek bir yorum yapmışsın 70 yıllık filme bakacaksın.
    Dünyada ülkelerini, topraklarını ve milletini savunmak için mecbur kalarak kurulan örgütlere,teşkilatlara terör gözüyle mi bakmak lazım .sömürge devletleri gelip ülkeni işgal edecek ,sömürecek karşı çıkan terörist olcak oh ve ne güzel

    Yanıtla (2) (2)
  • Ayak Takımı / 12 Mart 2024 08:47

    Terör yöntemlerini benimseyene terörist denir, bu kadar basit. Bin türlü kulp takabilirsin ama sonuç değişmez, bütün teröristlerin nihayetinde siyasi bir amacı vardır, bu amaca ulaşmada terörizm meşru bir yıl mudur değil midir soru bu. Işid, pkk, dhkp, IRA, ETA, Tamil kaplanları, aklınıza hangi örgüt gelirse hepsinin kendince meşru gördüğü bir siyasi amacı var. Camdan evde oturanların sağa sola taş atmaması gerekir. Sen haması koruyup kollarsan sana da pkkyı hatırlatırlar, buna hazır mısın.

    Yanıtla (3) (1)
  • ilk / 12 Mart 2024 11:16

    Son cümleniz ile bu mukayeseyi düşünerek mi yazdınız,yoksa ortaya bir taş mı atmak istediniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • kara / 12 Mart 2024 09:46

    7 ekimden önce 1947 den beri israil hamas a gül mü atıyordu.?

    Senin evin işgal edilip eşin çocuğun anan baban itilip kakılırsa tavrını merak ediyorum? Onurunla izzetinle ayağa mı kalkarsın yoksa yoksa diz çöküp eman mı dilenirsin?

    Yanıtla (2) (2)
  • Misafir (Emekli) / 12 Mart 2024 09:43

    Koltuğu bırakmak zordur:
    Ekonomi şaha kalktı maaş zamları tavan yaptı geçim derdi diye bir sorun yok hayvancılık çiftçilik muazzam saman zeytinyağı ithal etmiyoruz herşey dört dörtlük bu ülkede dünya bizi kıskanıyor daha 2033 kadar yolu var gerçekten yorulduk artık

    Yanıtla (2) (0)
  • Erk Yıldırım / 12 Mart 2024 00:48

    Hamasın savunulacak neresi var anlamıyorum. Bir İsrailli asker Gilad Salide karşılık bin küsur tutuklu bıraktı İsrail. Sayısı tartışılıyor olsa da yüzlerce İsrailliyi öldürüp yuzlercesini kaçırınca ne yapacaklarını düşünüyorlardı. Onbinlerce masumu zalimlerin önüne atmış oldular. Bu ihanet değilse en naifinden büyük bir akılsızlık değil mi. Yarısı çocuk 2 milyon nüfusu ile Gazze İsrail için bir çıban başı idi ve ancak böyle bir şey İsrail'e bu fırsatı verebilirdi. Onlarda elleriyle verdi.

    Yanıtla (21) (2)
  • Baki... / 12 Mart 2024 03:49

    Kudüs ve Mescidi aksa vede vatan sevgisi, yıllarca görülen, zulüm, işkence karşısında başkaca seçeneğin çözüm olmadığı, görülmediği bir durumda bir müslüman olarak orada siz yaşasaydın nasıl tepki verirdiniz.

    Yanıtla (2) (14)
  • Erk Yıldırım / 12 Mart 2024 09:39

    Mücadele etmesine lafımız yok ama aylarca hazırlığı yapılan paramotorlar, iş makinaları roketler teknelerle yapılan birşeyden İsrail'in haberinin olmadığını iddia etmek saflık olur. Aynı 11 Eylülde aylardır pilot eğitimi alan Arapların aynı gün aynı saatlerde dört tane uçağı birden kaçırabilecegine inanmak gibi. Bunlar emelleri için 300-500 kendi vatandaşı ölmüş onu da umursamaz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Cemil / 12 Mart 2024 09:37

    Sayın Yazar 15 yıl önce one minute noktasında olduğuna inanıyormuş. Yanılıyorsunuz sayın yazar o zamandan beri ticaretimiz kat kat arttı, artmaya da devam ediyor. Biraz araştırırsanız kimler kimlerle beraber bulabilirsiniz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Kahramanmaraşlı / 12 Mart 2024 09:33

    Sayın cumhurbaşkanı her şeye karışıyor her şeye müdahale ediyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Rmzn / 12 Mart 2024 07:20

    Öne minute sadece iç politikaya yönelik, popilist bir hareketti, gerçek onle minute ülkenizi, ekonominizi güçlü yapmakla olurdu, TL pul olmuş, İsrail'e mal sat, ticaretini kesme ve hala ben aynı yerde dimdik yalanını söyle, onun tek derdi var İstanbul'u almak, gözünü hırs bürümüş, başka derdi yok....

    Yanıtla (17) (1)
  • Lokman İhtiyar / 12 Mart 2024 09:33

    TL.nasıl pul oldu ki biz Avrupa’da yaşayan insanlara bile Türkiye pahalı geliyor…TL.halen daha döviz karşısında çok değerli durumda..Türkiye döviz bazında da pahalı bir ülkedir.

    Yanıtla (1) (2)
  • Dosd / 12 Mart 2024 09:29

    Ahmet abi ,Mademki aynı noktada neden israile giden gemileri durdurun. diyen 2 mişiyi göz altına aldılar,Sayın cumhurbaşkanı mitinginde benzer afişler tolatıdı ,Rahmetli Demirel e vatandaş soruyor geçinemiyouz herşey çok.pahalı diyor demirel sevecen bi uslulpa iki elini yanlara açarak ha işte özlediğim bu konuşan Türkiye istiyoum demişti nerden nereye

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar / 12 Mart 2024 09:29

    Tek kıblesi ilkesizce rant-kâr-güç-para olanın onuru yoktur. Böyle kişileri dışlamak, aşağılamak gerek ki kendilerini düzeltsinler. Yoksa vazo kendi kafamıda kırılıyor sonra.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali / 12 Mart 2024 09:13

    Siyasal islam ideolojisiyle eğitimde gelişmeyiz. Değerler eğitimi adı altında bir uygulama çıkardılar, imamları eğitime soktular. Eğitimi nasıl daha çok cokertebiliriz diye çalışıyorlar. Sonra da ağlıyoruz, neden geri kaldık diye. Bu kafayla daha çok ağlarız.

    Yanıtla (4) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 12 Mart 2024 09:00

    GÜNAYDIN ülkeyi 100 yıl geriye götüren bir iktidar ki dinden başka kültürü ülkeyi borca sokmak para dilenmek olan bir iktidar ÜLKEYE ANCAK BU KADAR zarar verebilir emeklisi yarı aç yarı tok sürünürken hergün bir yerde PROPAGANDA 100 arabayla konvoy paralı çağırtkanlara para nerden ödeniyor YANDAŞ TV LERE ödemeler hep bizim paramız HARAM OLSUN EFENDİM

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuyucusu / 12 Mart 2024 02:29

    Gazze konusunda yapılan en önemli şey HAMASET ve MİTİNG. Bir tane bile somut adım noktasında evet bu yapıldı diyebileceğimiz bir şey yok. İspanya mesela İsrail ile anlaşmaları askıya aldı. İsraile Soykırım Davasını Hristiyan Güney Afrika açtı. Biz boş hamaset ve laftan başka hiçbir şey yapmadık.Ticaretimiz artarak devam etti. O ticareti Kılıçdaroğlu yapsaydı diri diri toprağa gömerlerdi.

    Yanıtla (20) (1)
  • erdogan şener / 12 Mart 2024 08:47

    malezya limanlarını israile kapattı. bu çok önemli. bizimkilerinki sadece timsah gözyaşları.

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 12 Mart 2024 08:29

    Türkiye'nin elindeki çok büyük bir fırsat Erdoğan'ın kişisel kapris, hırs ve yanlış politikaları ile heba oldu. 21 sene iktidarda kalacaksın, arkanda büyük bir halk çoğunluğu olacak ve iktidar eğitim, hukuk/adalet, teknolojik gelişme konularında yeterli gelişmeyi sağlayamayacak. Evet bu büyük fırsat hoyratça harcanmıştır. Bir ülkenin eline buna benzer kaç defa fırsat geçer. Sizce bu fırsatı heba etmeye ne denir? Ülkeye yapılacak en büyük kötülük bu fırsatı kullan(a)mamaktır herhalde!

    Yanıtla (4) (0)
  • Muammer / 12 Mart 2024 08:11

    HALKı sürünen, mutsuz, evsiz parksız, parası pul olmuş, pasaportu geçmeyen bir ülke, önce halkına refah sağlamalı.
    Büyük ülke böyle olunur.

    Yanıtla (2) (0)
  • ahmet uyar / 12 Mart 2024 08:01

    siz çokmu inanıyosunuz eğitimi düzeltmek istediğine aksine okuyan insan istemiyorlar sorun burada

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Konyalı / 12 Mart 2024 07:52

    Meselelere çarpıtarak bakmanın adetiniz olagelmesinden endişeleniyorum. Eğitimin başarılamaması işin teknik anlamda zayıf olduğu değil. Dünya çapında mühendis,tıp dr. vesaire yetiştiren bir ülkeyiz. D.Cüceloğlu, ''ABD ve Avrupalının okumuşundan, Türkiye'nin ise okumamış halk kesiminden çekinmem'' derdi. Siz de biliyorsunuz ki; Mesele bu.

    Yanıtla (3) (12)
  • Ali Rıza / 12 Mart 2024 07:12

    Kahrolmaya gerek yok, düşünmeye gerek var hocam; islam ümmeti ve ümmete yön verenler düşünecek nerede hata yaptık şu an nerede hata yapıyoruz ?. Bu muhasebeyi yapabilir mi ? Bana göre yapamaz, bizde yapamayız, çünkü hadiseler büyük İsrail’in kurulması için dizayn edilmiş ve bir bir uygulanıyor, Irak’ın bölünmesi mayınların temizlenmesi Suriye’nin bölünmesi , Van minut , sisinin oturması hamasın saldırısı , şimdi de Gazze’nin boşaltılması bunların hiç biri tesadüf değil büyük İsrail için !!.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 12 Mart 2024 07:03

    Hayır, kabak tadı verdi demiyorum. Kabağın tadı daha iyi diyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hüseyin Hoca / 12 Mart 2024 06:56

    Hiç kimse ayni yerde değil. Savruldukça savruluyorlar. Mesele iktidarda kalmak ve bunun yolu Yahudinin kredisinden geçiyor. Gerisi palavra . Ekonomi bu haldeyken gerisini siz anlayın. Körfez sermayesinin de yahudilrin elinde olduğunu anlamışsınızdır herhalde. Çözüm basit, devlet olun ve devleti devletlü gibi yönetin. Kabile reisi gibi değil. Devletin çarkları anca liyakatli bürokratlara döner. Vesselam

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 12 Mart 2024 06:46

    İktidar, önce kendi ülkesinde adil olmalıdır. Meydanlarda nara atarak neyi nihayete verdirdi. Yıllarca Rabia dediler, mısırda, ihvan nerede sonunda ihvan idam sehbalarına giderken, sisi kardeşimiz oldu. Sn yazar,Ülkede hukuk var mı...

    Yanıtla (3) (0)
  • Madrabaz / 12 Mart 2024 06:40

    Sayın Taşgetiren,
    Yazınızdaki “ Bana sorarsanız ben Erdoğan’ın hâlâ “One minute” noktasında durduğu kanaatindeyim.” ifadesi konusunda hakikaten böyle kanaatiniz varsa lütfen ya gayriihtiyarı olarak reisçilik kervanına katılmaktasınız yahut da gözünüz var görmüyorsunuz, kulaklarınız var duymuyorsunuz. Hülasa “saatiniz çalışıyor ama kalbiniz durmuş” Mustafa Kutlu’nun deyimiyle. Yani konuşmalarında Erdoğan’ın ne kadar zikzak yaptığını ve Gazze’yi/Filistin’i her zaman siyasi olarak kullandığı malum

    Yanıtla (3) (0)
  • Düşünen / 12 Mart 2024 06:37

    Elinde silah olmayan, savunmasız insanları öldüren kim olursa olsun katildir,teröristtir
    Bunu bilmek gerekir,savunulmaz

    Yanıtla (4) (0)
  • Doğan ilbaz / 12 Mart 2024 06:20

    Bilimden gidilmeyen yol yol değildir.Gençlerimizi bilim -ilim yoluna evrildirelim.cep telefonuda üretilsin dometesde.

    Yanıtla (1) (0)
  • Suat / 12 Mart 2024 06:15

    Gazze için ağlıyanlar, " ağaç kökü yesinler" deyip açlığa mahkum ettiğiniz kendi soydaşınız yüzbinler için , de bir iki damla gözyaşı dökeydiniz ya

    Yanıtla (2) (0)
  • azer / 12 Mart 2024 04:08

    Ak Parti, eğitim konusunda çok başarılara imza attı. Cumhuriyet tarihinde ilkkez bir orta okulda sınıfa tabut getirilip,ders anlatıldı.

    Yanıtla (16) (2)
  • H.Bulat / 12 Mart 2024 06:07

    Akp ye göre eğitimin problemi tüm okulları İmam Hatip yapmaktan geçiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • H.Bulat / 12 Mart 2024 06:05

    "Ankarada Hakimler var"
    diyemedikten sonra her şey boş. Ekonomik zenginlik bizim gibi sömürgesi olmayan gelişmekte olan ülkelerin motor gücü adalete, hukuka güvenin tam sağlanmasıdır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sami Tezcan / 12 Mart 2024 06:02

    Yahudi şeref madalyası alan tek müslüman olacaksın, Güney Afrika bile İsrail'in soykırım yaptığı gerekçesi ile dava açarken sen ticarete devam edeceksin, sonrada, ben hala one minüt noktasındayım diyeceksin! haci canım oradan.

    Yanıtla (2) (0)
  • Eğitimci / 12 Mart 2024 06:02

    Çözdük çözdük! Eğitim sorununu çözdük. Sınıfın ortasına temsili mezar koyup başında kız çocuğuna ağıt yaktırdık. Milli Eğitimin ruhuna fatiha okuttuk! Milli Eğitimi cennete gönderdik. Sıradakiler gelsin.

    Yanıtla (13) (0)
  • okur / 12 Mart 2024 06:00

    Sayın CB 15 sene önce durduğu hiçbir yerde durmuyor. Hatta zaman zaman kınıyor. Bu konuda oradaymış değilmiş ne önemi var? Durduğu yer o gün de bir işe yaramadı (kendine yaradı) bugün de.

    Yanıtla (10) (0)
  • Murat 61 / 12 Mart 2024 05:29

    İktidarlar ağlama yeri değildir. Ağlayanların göz yaşının nasıl silinrceğine dair proje üretime yeridir. Hoşuna gitmeyeni derdes etme yeri değildir. Bahçesini ekmeyen ayrık otu nu bahane edemez bahane edemez.

    Yanıtla (26) (0)
  • SG / 12 Mart 2024 04:03

    Kefere Marksizm,Din Afyon dur Toplumu uyuşturucu GİBİ uyutur dediği doğru.Meali Dinciler tarafından uyuşturulur ve uyulur.İki MİLYAR insana karşılık 7 Milyon YAHUDİ.

    Yanıtla (13) (1)
  • Baki... / 12 Mart 2024 03:53

    "Dünyanın en uzun hüznü yağıyor, Yorgun ve yenilmiş insanlığımızın üstüne.." Erdem Beyazıt.

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 12 Mart 2024 03:41

    Sağcısı, Solcusu, muhafazakâri, Kemalisti, İslamcı konuşunca MANGALDA KÜL bırakmayanlar MERSİN limanından Siyonist İsrail'e her türlü Gıda ve askeri malzeme/mühimmat gönderiliyor denilmekte.Niye bir kare FOTOĞRAF yayinlamiyor. Hepimiz acı soslu edebiyatından öte gidemedik.ACLİKTAN ÇOCUKLAR ÖLÜYOR AÇLIKTAN iki Gemicilik gıda maddesini niye GAZZE'YE gönderiyorlar da suçu iki milyar edebiyatı yapıyorla.

    Yanıtla (9) (0)
  • SG / 12 Mart 2024 03:29

    İki MİLYARLIK İslâm âleminin 54 tane Devlet başkanı var. SİYONİSTLERİN Şamar oğlanı yada kuklasi durumumdalar.
    NETENYAHU susun dedi hepsi tıp(sesiz kal) vaziyetini aldılar 54 mü büyük 2 milyar mı Siyonizm önce (yetiştir) besler SONRA esir(Köle) alır.

    Yanıtla (12) (0)
  • Halim / 12 Mart 2024 03:27

    Chp nin haması terör örgütü olarak nitelemesi aymazlık değilse israile göz kırpmaktır.

    Yanıtla (4) (19)
  • tuzcu / 12 Mart 2024 03:24

    “Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin İslâm dünyasını dışlayan yapısı sebeplerden birisidir. Mevcut nizamda Müslümanlar üvey evlât olarak görülmektedir.”ÇOK DOĞRU.Değil üvey evlat, insan yerine bile konulmayıp, Gazze katliamına seyirci kalınmakta, aynı durum batıda yahut 5 li çetenin uygun görmediği bir ülkede yaşansaydı böyle olmazdı.En acısı halkı müslüman ülke yönetimlerinin sessiz kalması, bunun bedeli olacaktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 12 Mart 2024 02:49

    Hava civa. Boş teneke sesler. İç kamuoyuna gaz. Ballı ticaret. Halk sefalet. Hukuk dip. Ufuk sisli. Vah ki ne vahh.

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur / 12 Mart 2024 02:39

    Ne yardan ne Serden geçiyorsunuz hocam. Doğru yolda olduğunuzdan niye bu kadar şüpheleniyorsun hayret ki ne hayret.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sahin / 12 Mart 2024 01:32

    Atalar derki,
    "Lafa değil söyleyene bakarım"

    Yanıtla (11) (0)
  • M. Kamil Z / 12 Mart 2024 01:25

    Hiç hayiflanmayin sayin yazar. Bu günkü Karar'in manşetine bakın. Malum zatin şu an tek derdi gazze filan değil, rant. Isyanbulun rantı ne jadar büyükmüş ki 17 bakan İstanbul'da propaganda yapıyor. Her seferinde Ömer'in mumunu one sürenler yetimin hakkını, devletin tüm imkanlarını kendi parti çıkarları için kullanmaktan bir adım geri durmuyorlar. Istanbulun rantını bir ele gecirsinler o zaman gazzeye yardım edeceklermiş(!) Demek istanbulun rantı tüm ülkeden büyük. Yoksa kanal mı asıl dert?

    Yanıtla (27) (0)
  • Sahin / 12 Mart 2024 01:01

    Bu gün 12 Mart 1971
    Muhturasının yıl dönümü.
    Hatırlatmak istedim.

    Yanıtla (3) (0)
  • İstanbullu bir okur / 12 Mart 2024 01:01

    Sn.Üstat;muhteşem bir tüm adına İslam dünyası denen,ama o şuura,o bilince,3-400 yıldır yeniden bir türlü kavuşamamış şablon bir dünya.Temel meselenin eğitim oldugu apaçık ortada olduğu,bununda,-ki ifadeler ortada-bilindigi halde,22 yıldan beri bunun idrakinde oldugu iddiasıyla iktidarı sürdüren kadrolar,sanki halen daha başlarda gibi probağanda yapıyor.Bu olacak işmi,kimsenin bu dünyanın degerleri ile kafa bulma hakkı yoktur.Bu dünyanın yöneticileri,üzerinde oturdukları degerlerin üstünden klkml

    Yanıtla (2) (0)
  • Özkan / 12 Mart 2024 00:59

    Reis söylem olarak aynı yerde de eylem olarak nerede bunun cevabını da yazarsanız sevinirim.

    Yanıtla (17) (0)
  • karar okuru - ... / 12 Mart 2024 00:46

    dinle, imanla, hacıyla, hocayla, imam hatiple, ilahiyatla, diyanetle, yalanla dolanla 21 yılda geldiğimiz nokta maalesef koca bir sıfır. işin daha da kötüsü beğenmediğimiz siyonizmin parasına en çok muhtaç olduğumuz bir dönemdeyiz ve sesimizi dahi çıkaramıyoruz. siyasal islamın tatlı ve uyuşturucu diliyle ülkemizi getirdiği nokta maalesef bu. kurtuluş islamda olsaydı zaten ne biz negazze bu durumda olmazdı. kurtuluş, ancak çağdaş eğitim. laik, liyakatli, ahlaklı ve adaletli bir yönetimle mümkün.

    Yanıtla (27) (2)
  • Musto / 12 Mart 2024 00:42

    Ne yardan ne Serden geçiyorsunuz hocam..ülkenin elini kolunu bağlamış uçan kuşa borçlandırılmış birisinden halen Umut bekliyorsunuz...Siz de haklısınız Erdoğan giderse hepiniz kaybedersiniz..Siyasal İslam Bir Daha sittin sene iktidar olamayacaktır.. 22 yıl yönettiği dönem ülkenin tarihinde ahlaksızlık yolsuzluk liyakatsizlik olarak geçecektir. En acısı da inancımızın �slami değerlerin insanlar üzerinde yaptığı tahribatın vebalini taşıyacaksınız..

    Yanıtla (32) (3)
  • efedamat / 12 Mart 2024 00:40

    15 yıl önceki aynı yerdeyim demekle olmuyor.
    önce israile mal taşıyan gemileri durduracaksın ki söylediğinin bir kıymeti olsun.
    dünya beşten büyükmüş sadece bir laf hiçbir gerçekliği yok sadece iç siyaset malzemesi.
    israil aleyhinde alınan kararları abd veto ediyor.nerde kaldı dünya beşten büyük lafı.
    laheye bile güney afrika gitti.bizde dedikodusunu yaptık.

    Yanıtla (13) (0)
  • yorgun / 12 Mart 2024 00:35

    Evet birinci meselemiz eğitim, malesef eğitimde yeterli mesafe alınamadı ve hala alınamıyor, üstelik görünürde bir proje, planda yok, bu noktada İslam coğrafyasınada örnek olamadık,yeterli tarım-gıda ülkeside olamadık,tamam savunmada iyiyiz ama eğitim konusu tüm alanları kapsar,aynı başarıyı eğitimde gösteremedik. Gelişimin temeli eğitimdir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Uçbey / 12 Mart 2024 00:34

    Sayın hocam makam sahipleri sorunlar hakkında şikayet değil çözüm bulmak için varlar.Onlarda şikayet ederse yandı gülüm keten helva.

    Yanıtla (12) (0)
  • Okur / 12 Mart 2024 00:18

    Bütün milli kurtuluş hareketleri terörist ilan edilir. İstisnasız. Başarılara devlet olurlar. Liderleri de devlet bşkn vb. 150 yıldan bu yana batıdan az ya da çok yenilikler alan devletler de Müslüman topraklarda bilim eğitim insan hakları demokrasi eğitim öğretim ekonomi refah vb alanlarda evrensel seviyelere asla çıkamadı. 3.ligde ama biz de şunlardan ileriyiz diyebilidiler ancak. Cezayir Tunus İran Suriye mısır Türkiye laik yönetimlerce yönetildiler Sonuçta 1.ligte bu saydıkları da olamadılar

    Yanıtla (5) (3)